مدیریت ذهن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بهترین راه برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه ، توجه لحظه به لحظه انسان نسبت به خود است شما خود خالق سرنوشت خود هستید و زندگی و سرنوشت شما با باورها و اندیشه های شما شکل می گیرد و به دست شما خلق می شود. اصول برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه که از موضوعات اصلی ان ال پی می باشد به شرح زیر است:



1) استفاده از جملات تاکیدی مثبت: عبارت ها باید هم مثبت باشد و هم اینکه این عبارت ها در حال دست یابی باشند. مثال: هر روز خیر و برکت از هرجهت به سمت من جاری است./ هر روز افکار من متعالی تر میشوند

2) تکرار جملات تاکیدی: کلید نفوذ به ضمیر ناخودآگاه تکرار است. این تکرارها تعداد مشخصی ندارد و بستگی به حوصله و اشتیاق فرد دارد.

3) عدم نگرانی و حساسیت: نگرانی از این که " اگه نشدچی؟ اگه بهش نرسم چی؟"حتی اگر این عبارات و خواسته ها محقق هم نشوند حداقل به شما آرامش خاطر می دهند.

4) تطبیق جملات تاکیدی با حالات فیزیکی و احساسی بدن.

5) داشتن تصاویر ذهنی مثبت از عبارات تاکیدی: هنگام تکرار یک عبارت تاکیدی، یک تصویر ذهنی شفاف و مثبت با جزئیات کامل نیز ازآن برای خود بسازید. این کار تاثیرگذاری عبارات را چندین برابر می کند.

6) قانون خود هشیاری و مراقبه: کارها را آگاهانه انجام دهید. هنگام تکرار عبارات تاکیدی و یا گفتن ذکر، باید آگاهانه و با اعتقاد قلبی آنها را تکرار کنیم نه فقط از روی عادت و لقلقه زبان بودن. توبه بر لب سبحه بر کف، دل پر از شوق گناه معصیت را خنده می آید ز استغفار ما

7) اصل کنترل اطلاعات ورودی: نشست و برخاست خود را با دیگران کنترل کنید، بر روی اطلاعات و افکاری که از محیط و افراد پیرامون به سمت شما سرازیر می شوند کنترل داشته باشید، اجازه ندهید هر کسی با رفتار و صحبت هایش تاثیر منفی بر روی افکارتان داشته باشد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی