مدیریت ذهن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دوستان عزیز و توانگرم حتما برای شما هم اتفاقات تلخ فراوانی افتاده است که پس از مدتها هروقت آنها را به یاد می آورید تپش قلب پیدا می کنید، فشارخونتان بالا می رود.سردرد می گیرید.بدنتان سرد می شود. بسیاری از وقتها این فکرها و حالات ناخواسته به سراغ شما می آیند و شما را درگیر می کنند به عبارت دیگر دست از سر شما برنمی دارند.واقعاً در این مواقع چه باید کرد ؟ مگر می شود فکر نکرد؟مادربزرگم می گفت :فکر خودش می آید در هم نمی زند از دیوار بالا می آید.بخواهیم یا نخواهیم.این روزها آمار بیماریهای قلبی و فشار خون و تپش قلب و ... به شدت بالا رفته اکثر مردم تجربه مصرف قرص پرانول و قرصهای فشار خون را دارند .در بسیاری موارد مصرف این قرصها مادام العمر شده است که خیلی جواب هم نمی دهد از این دکتر به آن دکتر، از این قرص به آن قرص.در این نوشتار می خواهم شما را با یکی از تکنیکهای ان ال پی آشنا کنم تا از شر خاطرت تلخی که دامنگیر شما شده است نجات پیدا کنید و به عبارت دیگر از تلخی ها اوج بگیرید.



خاطره تلخی که شما را اذیت می کند با تمام وجود تصور کنید به یاد `بیاورید .همه آن سخنانی که شما را رنجانده است تجسم کنید.
همه آن حرفهای تلخ ....
همه آن برخوردها ....
واقعاً انتظارش را نداشتید .خیلی بی معرفت بودند.خیلی نامردی کردند.شما به آنها آن همه خوبی کرده بودید واقعاً ناجوانمردانه بود .
حالا چه احساسی دارید ؟ اشکتتان سرازیر شده ؟ قلبتان تند می زند؟ فشارتان بالا رفت؟ واقعه را پررنگ تر تصور کنید .احساس تلختان بیشتر شد ؟
حالا در ذهن خود را از آن ماجرا بیرون بکشید از بیرون به آن واقعه تلخ بنگیرد حالا احساستان چگونه است؟
مطمئنم احساستان کمتر شده است .
حالا تصور کنید که شما بر پشت بام منزل هستید و این حادثه تلخ را تجسم کنید مطمئناً آن را کوچکتر و کمرنگ تر می بینید و دیگر احساستان آنقدر شما را درگیر نمی کند .
حالا تصور کنید از بالکن منزل همسایه در طبقه چهارم این حادثه را می بینید دیگر احساستان خیلی خیلی کمتر درگیر می شود و کمتر ناراحت می شوید.
بهترین حالت شاید این باشد که وقتی این حادثه تلخ به سراغ ذهن شما آمد آن را از پشت بام منزل همسایه پشتی که 10 طبقه است ببینید واقعاً دیگر خیلی این حادثه تلخ در ذهنتان کوچک و کمرنگ و غیر شفاف می شود دیگر خیلی ذهن شما را درگیر نمی کند.. حادثه برایتان کم اهمیت می شود.
بله فکر به سراغ شما می آید ولی نمی تواند شما را درگیر خود بکند چون شما در صحنه نیستید،شما اوج گرفته اید و از ارتفاع ماجرا را تجسم می کنید .
دوستان و همراهان عزیز و توانگرم !همیشه و قطعاً در زندگی شما مواردی پیش می آید که شما را ناراحت و درگیر می کند همیشه در این مواقع اوج بگیرید و از ارتفاع موضوع را تجسم کنید. موفق و پیروز و توانگر باشید.

[quote font_size="20" font_style="italic"]به امید دیدار شما در بالاترین قله های توانگری[/quote]

نظرات (۱)

  • سمیه لاریمی
  • من واسه دور شدن از خاطرات بد به نوشتن رو میرم. با نوشتن تمام ناراحتی و دردم تموم میشه.شاید این راه هم امتحان کردم.
    ممنون بابت مطلب مفیدتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی