مدیریت ذهن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همه ما رفتارها و عادت هایی داریم که دوستشان نداریم، شاید بارها تصمیم به ترکشان گرفته ایم اما ناکام مانده ایم. تکنیک Six-Steps (تکنیک شش ایستگاهی یا شش مرحله ای) در ان ال پی به ما کمک میکند عادات نامطلوبی را که داریم با کمک قدرت خارق العاده ضمیر ناخودآگاه خود در سریعترین زمان ممکن ازبین برده و با عادت های خوب دیگر جایگزین کنیم. برای شروع این تکنیک در مکانی آرام بنشینید یا دراز بکشید، بدن خود را شل کرده و در راحت ترین حالت خود قرار دهید، نفس های عمیق شکمی بکشید و سعی کنید ذهن خود را از افکار مزاحم رها کنید. حال با ضمیر ناخودآگاه خود مانند دوستی صمیمی به گفتگو بنشینید و سعی کنید با آن ارتباط برقرار کنید.




مرحله 1 : "ضمیر ناخودآگاه من، اگه می خوای با من ارتباط برقرار کنی یه علامت بده"
هر علامتی از قبیل خارش، سرفه، گرم شدن قسمتی از بدن، تپش تندتر قلب، تیر کشیدن قلب، و حتی سکوت غیرمعمول ذهن و هر چیزی که نتوانیم آگاهانه آنرا تکرار کنیم علامتی از سوی ضمیر ناخودآگاه محسوب می شود. پس از اینکه علامت را دریافت کردید عادتی را که میخواهید جایگزین کنید را در نظر بگیرید و وارد مرحله دوم شوید.

مرحله 2 : "ضمیر ناخودآگاه من میخوام این عادت بد رو ازبین ببرم و با یه عادت خوب جایگزین کنم، اگه موافقی دوباره علامت بده."
پس از آنکه علامت دوم را دریافت کردید به سراغ مرحله بعد می رویم.
مرحله 3 : "از بخش خلاق ذهنم درخواست میکنم حداقل سه جایگزین برای این رفتار پیدا کنه و به ضمیر ناخودآگاهم بده."
وقتی حداقل سه جایگزین یا بیشتر از بخش خلاق ضمیر ناخودآگاهتان دریافت کردید، یکی را به اختیار انتخاب کرده و قدم به مرحله بعد میگذاریم. درصورتی که تعداد جایگزین ها به سه عدد نرسید باید منتظر باشیم تا حداقل سه مورد از طرف ذهن خلاق پیشنهاد شود.
مرحله 4 : "ضمیر ناخودآگاه من، دوست خوبم، آیا موافقی این جایگزینی برای همیشه در من صورت بگیره؟ اگه موافقی علامت بده"
پس از آنکه علامت تایید را از ضمیر ناخودآگاه خود دریافت کردیم باید ببینیم سایر بخش های وجودی ما نیز برای این جایگزینی رضایت دارند یا نه؛ چون برخی از عادات هستند که بخش هایی از بدن ما از آنها نفع می برند و ما از آن بی خبریم. در گام بعدی رضایت آنها را نیز باید بگیریم.
مرحله 5 : "ضمیر ناخودآگاه، اگه همه بخش های وجودی من با این جایگزینی موافق هستن و مشکلی ندارن، تو به نمایندگی به من علامت بده" کمی صبر کنید تا علامت را دریافت کنید، اگر چنانچه پس از صبر و دقت کافی علامتی مشاهده نکردید یعنی با آن موافقت نشده، پس دوباره به مرحله 3 برمیگردیم تا جایگزین دیگری را انتخاب کنیم. پس از دریافت علامت تایید به مرحله آخر و جایگزینی وارد می شویم.
مرحله 6 : "پس حالا که هم من و هم تمام بخش های وجودم با این کار موافق هستند، لطفا برای همیشه این عادت خوب را جایگزین عادت بد قبلی کن."

حالا وقت آن فرا رسیده که بخاطر این موفقیت به خودتان تبریک بگویید!!

شما با همین تکنیک ساده توانستید یکی از عادات نامطلوب خود را برای همیشه تغییر دهید!



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی