مدیریت ذهن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در ان ال پی نظام های تجسمی:(Representational Systems)به شرح ذیل است: راه های ارتباطی انسان ها: الف) 5 حس بیرونی، ب) 5 حس درونی.حس های درونی هیچ الزامی ندارد که واقعی باشد یا عینا مثل حواس بیرونی باشند. (مانند: دیدن رنگ یا اندازه های متفاوت از چیزی و...). 1) یکی از کارکرد های حواس درونی: الف: تجسم آینده(تجسم خلاق)، ب:تجسم گذشته، ج:تلفیق گذشته و آینده ،مجموع این 10 حس (5حس درونی و 5 حس بیرونی) ذهن ما را می سازد. وقتی این حس ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند یکی از خروجی های آن تولید فکر است. فکر یکی از کارکردهای ذهن است.



مدل ذهنی من از واقعیت و جهان: برداشت من از محیط ارتباط مستقیمی با نظام تجسمی من دارد، من دنیا را همانگونه که هست درک نمی کنم بلکه آن را براساس برداشت شخصی خودم( 10 حس درونی و بیرونی) تفسیر میکنم.
مثال: آدمی که شاد است اتفاقات را شاد می بیند و آدم ناراحت غصه ها را می بیند.
75% موارد شامل دنیای حسی خودمان است و مغز دستور می دهد دنیای بیرونی با دنیای داخلی هماهنگ شود. ان ال پی می گوید با تغییر نگرش، درک تو از واقعیت تغییر خواهد کرد.

[quote font_size="20" font_style="italic"]ای برادر تو همان اندیشه ای           مابقی تو استخوان و ریشه ای
گر گل است اندیشه تو گلشنی      ور بود خاری تو هیمه گلخنی  (مثنوی، دفتر دوم، بخش 9)[/quote]

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی